Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)
Si falamos de la despenalización y llegalización del albuertu nel Estáu español, nun podemos escaecer y facer un homenaxe a “les 11 de Basauri”. Once muyeres de clas obrera que les acusaron d’albortar y carecieron un procesu penal de 1976 a 1985. D’esi procesu guaña la primer Llei del Albuertu de la democracia qu’en 1985, anque fuera de manera probetaya, despenalizó l’albuertu n’España.
La reforma de la Llei de salú sexual y reproductiva y de la interrupción voluntaria de la Llei de salú sexual y reproductiva y de la interrupción voluntaria del embarazu salió esti añu alantre cola oposición del PP y VOX. Foi necesaria, con tal panorama políticu, facer una enmienda transaccional del PSOE d’otra de Más Madrid que recuye que: Les Alministraciones han garantir l’exerciciu llibre del derechu a la interrupción del embarazu nos términos d’esta Llei.
Un grupu d’expertos independientes de derechos humanos de la ONU recibió con satisfacción una reforma de la llei del albuertu nel Estáu español, que garantiza derechos sexuales y reproductivos nel estáu.
Sabemos qu’esta Llei ye un derechu que lleven pidiendo toles feministes una década. Tenemos que tar sollertes a les próximes estadístiques por territorios onde se nos informe de cómo ta desenvolviéndose esta Llei, los posibles problemes y interpretaciones polos diferentes gobiernos territoriales. Saber si toes podemos albortar na sanidá pública cerca de casa y si se tán cumpliendo los nuestros derechos na so totalidá.
Tovía hai países onde albortar ta penalizao en sieglu XXI. Andorra ye de los pocos Estaos que caltién la prohibición y onde l’Asociación Stop Violencies ta lluchando por esti derechu y atópase una montonera pilancos llegales. Malta ye l’únicu Estáu miembru de la UE que caltién una prohibición total. Polonia menguó en 2020 tovia más l’accesu al albuertu que se declaró illegal. En México esti septiembre la marea verde algamó la despenalización del albuertu a nivel federal.
Dende la OM prestábanos nun tener que citar nengún nome de nengún Estáu que siga prohibiendo un derechu tan esencial pa les muyeres como ye decidir la interrupción o non d’un embarazu. Les lluches feministes nun aparen y la OM va siguir acompañándoles.
28 de setiembre del 2023
Organización de Muyeres de la CI
Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)