SUATEA esixi al ministeriu negociar el anteproyectu de cambeu de la LOMCE

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

El 26 d’ochobre, el  Ministeriu d’Educación y Formación Profesional colgó na so  páxina institucional una consulta pública previa sobro un anteproyectu de Llei orgánica de cambéu de l’actual Llei d’Educación y, na mañana de güei, 9 de payares, sosprendiónos cola filtración de les propuestes pal cambéu de la LOMCE a dellos medios de comunicación, curiosamente un día primero que termine la consulta pública mañana 10 de payares. Per otra parte, la ministra d’Educación participó esta selmana nel Foru “Educar pal sieglu XXI. Desafíos y propuestes” y xeneró sorpresa ya indignación al anunciar la intención de venceyar una parte de les retribuciones del profesoráu a que sían evaluaos de forma voluntaria por axentes esternos.

Dende SUATEA y los STEs-i manifestamos el nuesu refugu a que se faigan esti tipu de propuestes ensin convocar la Mesa Sectorial d’Educación, únicu ámbitu de negociación por afectar munches de les propuestes a les condiciones llaborales del profesoráu. Nun dexa de resultar sorprendente que nos últimos años impúnxose el vezu de faer los grandes anuncios en foros que nada tienen que ver colos ámbitos de negociación a los que pretende balerase de conteníu.

Nel documentu sometíu a consulta pública sobro la LOMCE trátense de manera bien sucinta los problemes que pretende solucionase y los oxetivos qu’escuerre la nueva norma. Dende SUATEA y la Confederación  de STEs-intersindical, queremos llamar l’atención, de primeres, sobro lo llindao del planteamientu ministerial: namá pretende esaniciar, según la so visión, los aspeutos que puedan ser más cuestionaos de la Llei Orgánica pa la meyora de la calidá educativa (LOMCE). Esto significa, por citar solo dos exemplos, que pretenden dexar nel currículu la enseñanza de la relixón confesional, o que nun  s’estableza un sistema dafechu democráticu de dirección de los centros educativos que contemple la elección del director o directora polos representantes de la comunidá educativa.

Al respective de la propuesta d’evaluación del profesoráu, consideramos que ye inxustu ya irresponsable faer recayer los problemes y faltes del sistema educativu nel profesoráu y da a entender que’l profesoráu ye poco profesional y que naide-y pide cuntes sobre’l trabayu que desenvuelve, daqué absolutamente falsu porque’l profesoráu, quiera que non, siempres ta sometíu a evaluación al traviés de les sos distintes actuaciones: les programaciones y el grau de cumplimientu de les mesmes a lo llargo de cada cursu, les resultancies d’evaluaciones del alumnáu, los informes, les memories de fin de cursu, la inspección, les families, etc. Les faltes más evidentes del sistema educativu tienen que ver col financiamientu y colos retayos de los últimos años: xornaes llaborales interminables, ratios d’alumnu/a por aula inasumibles, medría de xeres burocrátiques, desapaición na práctica de programes educativos, mayores dificultaes pa la formación del profesoráu, l’atención a la diversidá so mínimos, amenorgamientu de les beques al alumnáu, etc. .

N’otru sentíu, quier venceyase la supuesta evaluación, que proponen que sía voluntaria, al cobru d’incentivos salariales, tal como asocede n’Asturies. Dende SUATEA, como bien sabe’l profesoráu asturianu, manifestámonos dende’l primer momentu absolutamente en contra de la evaluación del profesoráu y de venceyala al  cobru d’incentivos salariales. Tien De quedar claro que’l profesoráu asturianu que se sometió a la evaluación voluntaria realiza idénticu trabayu que los compañeros que refugaron sometese a evaluación pa nun cayer nesi chantaxe.

N’efectu, pa los STEs-i, resulta descuayante que dempués de casi medio añu de gobiernu del PSOE, y tres la oposición que primeramente se venía plantegando a la LOMCE, agora’l mesmu Ministeriu encete l’asuntu d’esta llei namá como una reforma parcial de los aspeutos más polémicos de la mesma. Amás, resúltanos bien esmolecedor que s’enceten determinaos problemes en base, per un sitiu, a unes supuestes coincidencies de tola comunidá educativa detectaes nel senu de la yá sumida subcomisión parlamentaria pal pactu educativu, y, per otru llau, qu’una de les referencies sían les llínees estratéxiques que determinaos organismos supranacionales, como la UE y la OCDE, establecen en base a determinaes evaluaciones periódiques internacionales. El Ministeriu nun paez, siquier dempués d’analizar el documentu que somete a consulta previa, que se plantege’l tresformamientu a xeitu del sistema educativu que munches organizaciones naguamos por. Los cambeos pretenden buscalos nel consensu colos sectores social y políticamente más conservadores; y que tou ello efectuaráse so les directrices neolliberales que emanan de la UE y la OCDE, y que se concreten nel marcu qu’establecen pruebes internacionales d’evaluación como TRÍA.

Como conclusión, dende SUATEA y los STEs-intersindical esiximos diálogu y negociación colos distintos sectores de la educación pública y non yá ente grupos políticos. Los Stes-i  demandamos una nueva llei inclusiva, compensadora de desigualdaes, que nun escueya nin segregue al alumnáu, laica, democrática, respetuosa coles llingües y cultures territoriales, qu’eduque pa la igualdá real ente muyeres y homes, l’espíritu críticu y el compromisu colos valores tresformadores de la sociedá. Una llei dientro d’esti marcu progresista, de verdadera calidá, col abondu financiamientu y alcordada colos distintos sectores de la comunidá educativa pública, ye la que realmente va dotar de verdadera estabilidá y calidá al sistema.

Uviéu, 9 de payares de 2018

 

Print Friendly, PDF & Email

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)