La denuncia de SUATEA anula la circular d’entamu de cursu 2020-2021

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

EL TRIBUNAL SUPERIOR DE XUSTICIA D’ASTURIES FALLA FAVOR DE SUATEA CONTRA LA CIRCULAR D’ENTAMU DE CURSU 2020-2021

El Tribunal Cimeru de Xusticia d’Asturies envaloró’l recursu contenciosu-alministrativu presentáu por SUATEA contra la Circular de la Conseyería d’Educación del Principáu d’Asturies pola que se dictaron les instrucciones pal cursu escolar 2020/2021 por dos motivos.

La Sala envalora que’l primeru de los motivos que sofita la declaración de nulidá ye que la Circular recurrida modificaba la plantiya de los centros y establecía unos criterios irregulares d’asignación d’efectivos que contraveníen lo axustao primeramente. Esta regulación de los criterios d’asignación efectuábase na Instrucción 8.2.2 de la Circular, cuando asignaba profesionales de les especialidaes de Pedagoxía Terapéutica y Audición y Llinguaxe a cada centru docente. Los irregulares criterios d’asignación notificaos na Circular diben producir, como un efectu fundamental ineludible de la so aplicación, el cambéu de la plantiya de bastantes centros docentes. Cuidao qu’esa plantiya fuera primeramente negociada, como impón el repitíu artículu 37 TREBEP, l’aplicación d’estos criterios alteriaba lo axustao ensin dar nuna nueva negociación.

Otru efectu que producía la Circular, y que poro faía, nuevamente, necesaria la previa negociación que foi indebidamente omitida, yera’l cambéu de les condiciones de trabayu de los docentes, que produciría tocante a la carga del trabayu del profesoráu, la imposición que la mesma realizaba de la semi presencialidá docente.

El segundu motivu de nulidá débese a que la Circular regulaba materies que-y tán normativamente vedaes, en tanto nun se llindaba a la ellaboración y desenvolvimientu d’unes instrucciones pal entamu del cursu escolar, sinón qu’introducía una regulación irregular, ensin amparu llegal, de los criterios d’asignación de profesionales de Pedagoxía Terapéutica (PT) y Audición y Llinguaxe (AL) a los alumnos clasificaos como de Necesidaes Educatives Especiales (d’equí p’arriba NEE).

Tien de señalase que nel Principáu d’Asturies, nun esiste, a diferencia d’otres comunidaes autónomes (Valencia, País Vascu, Murcia, Galicia, Canaries, Cantabria, Catalunya, Isles Baleares o Aragón), un decretu pol que se regule l’atención a la diversidá” y, poro, la organización, los medios y recursos humanos destinaos a la diversidá, nin los criterios de asignación d’efectivos a los alumnos con Necesidaes Educatives Especiales en cumplimientu de lo previsto n’artículu 71 de la LOE.

A lo anterior tien d’amestase qu’estos irregulares criterios d’asignación d’especialistes de Pedagoxía Terapéutica y Audición y Llinguaxe, tamién producen una discriminación del alumnáu d’unos centros en comparanza con otros. Al faese l’asignación horaria en función del númberu d’unidaes que tenga autorizáu’l centru, frente a aquellos nos que s’efectúa atendiendo al númberu d’alumnáu de NEE. Esta diferencia de tratu conculca el deber del artículu 71 de la Llei Orgánica d’Educación.

Amás, la Circular, entepasando dafechu lo que podría ser lexítimamente concretao nel so conteníu, enllantaba de fechu la semipresencialidá del llabor docente nos centros, cola consecuencia efectiva d’una medría considerable de les xeres de los docentes. Esti cambéu de les xeres llaborales, supón, per un llau, la incidencia na ellaboración del horariu a cumplir per parte del profesoráu y per otru la xestión que cada docente afectáu tien que faer d’esa situación de semipresencialidá, que varia según los casos al tar afectáu por ello l’alumnáu correspondiente a 3º y 4º d’ESO, 1º y 2º de Bachilleratu y Formación Profesional. A última hora, del horariu del profesoráu, hasta les 37.5 hores selmanales que s’inclúin, sal un volume significativu de trabayu a realizar n’horarios non presenciales nel centru. Cola semipresencialidá, esi volume de trabayu amonta de forma notable, lo cual rescampla magar la dificultá de la midida esacta de tal aumentu.

Resulta llamentable que l’actuación totalitaria de la Conseyería obligue axudicializar cuestiones fundamentales que, tal qu’establez esta sentencia, tienen de ser oxetu de negociación colectiva  en cuantes qu’afecten directamente a les condiciones llaborales del profesoráu y, arriendes d’ello, a l’atención educativa que recibe l’alumnáu.

Va años que venimos denunciando la esistencia de dos plantiyes docentes, una “real” que sí ye oxetu de negociación, cola que tamos en desalcuerdu toles organizaciones sindicales que formamos parte de la Mesa Sectorial, porque nun cubre les verdaderes necesidaes docentes de la rede de centros públicos y otra plantiya conocida como “necesidaes autorizaes de profesoráu” que la Conseyería establez de forma unillateral ensin la preceptiva negociación sindical.

Nesti sentíu, hai que recordar que n’Asturies, l’asignación de profesoráu especialista n’Audición y Llinguaxe y en Pedagoxía Terapéutica sigue exerciéndose en base al númberu d’alumnes y alumnos con necesidaes educatives especiales matriculaos cada cursu nos centros educativos d’Infantil,Primaria y Secundaria. Poro, nun esiste un plantiya estable d’especialistes en bona parte de los nuesos centros educativos, y munches de les contrataciones temporales son a media xornada, apaeciendo o sumiendo cada cursu escolar según valore l’Alministración. Da igual qu’ente los principios y fines de la Educación establecíos nes lleis educatives s’incluya, dende va décades, la inclusión educativa, o que l’actual LOMLOE ponga especial énfasis -na etapa de Primaria- na atención personalizada, na prevención de les dificultaes d’aprendizaxe y na puesta en práctica de mecanismos de refuerzu asina detéctense estes dificultaes, si nun s’invierte en más personal. La docencia compartida, l’atención personalizada a les más de 100.000 alumnes y alumnos, l’atención telemática/personalizada qu’agora s’esixe cada vez que l’alumnáu falta por motivos de salú, ensin el correspondiente amenorgamientu na carga llectiva del profesoráu; too pretende faese con una plantiya de 9.400 docentes, más lo que cada añu dispongan unillateralmente de contratación interina.

Poro, dende SUATEA esiximos a l’alministración asturiana:

  • La recuperación de la inversión n’Educación pública que dexe dotar a los centros educativos d’unes plantiyes ampliu y estable y, arriendes d’ello, de garantizar unes condiciones llaborales dignes pal profesoráu, asina como la igualdá d’oportunidaes de participación, presencia y progresu nel aprendizaxe de tol alumnáu.
  • El respetu de los alcuerdos establecíos nes meses de negociación.
  • L’abandonu del autoritarismu y les engañifes reglamentaries pa imponer los sos criterios.

El Secretariáu de SUATEA

N’Uviéu a 29 d’abril de 2022

Print Friendly, PDF & Email

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

Comunicáu Confederal: Día Mundial de la seguridá y la salú nel trabayu