Plantiyes docentes: más retayos n’Educación

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

PLANTIYES DOCENTES: MÁS RETAYOS N’EDUCACIÓN

La Conseyería d’Educación acaba de publicar la propuesta de plantiyes del profesoráu asturianu pal próximu añu. La promesa d’un presupuestu que supere’l contestu de crisis quedar nuna mera declaración ensin conteníu real. Non solamente nun hai recuperación, pos y l saldu final sigue siendo negativu, sinón que la amenorga más significativa dase xustamente na educación infantil; en xunto, piérdense 27 places de personal d’esta especialidá.

Dende distintos ámbitos de la comunidá educativa yá denunciemos el zarru d’unidaes en 3 años y les consecuencies qu’esto tien nos centros públicos: la perda d’una aula al entamu de la escolarización va dir amenorgando consecutivamente la de los cursos que lu siguen hasta dexar na metá a gran parte de les escueles afectaes. Produzse un efectu apoderó que desmantela la escuela pública mientres se caltien l’espilfarru colos centros privaos alcordaos. Nun sirven pa nada les declaraciones del Sr. Conseyeru, que se presenta como adalid de la enseñanza pública, cuando na práctica ta utilizar como subsidiaria de l’alcordada, nun apostando, nin siquier, pol caltenimientu de lo que yá hai. De nada sirve tampoco la reconocencia y prestu que xeneren estes escueles, onde la diversidá d’actividaes y l’innovación son conocíes inclusive fora de la comunidá educativa pola repercusión social que tienen. ¿Qué mayor implicación puede pidise al profesoráu? ¿Nun merez l’alumnáu la oportunidá d’ameyorar les sos condiciones d’escolarización cola baxa de la ratio y l’esistencia de sofitos na aula? Atopamos con polítiques d’aforru, que nieguen la posibilidá d’ameyorar la calidá aplicando criterios d’axuste que siguen na llínea d’estrumir a un profesoráu que realiza’l so trabayu nunes condiciones que son de les más precaries de too l’Estáu Español.

Con esta propuesta de plantiyes nun se da esperanza nin aliendu a reivindicaciones sobre la meyora de la situación llaboral de los y les docentes. N’Asturies, a diferencia del restu de territorios, nun percibe intención de que vaigan revertir les midíes del Decretu 14/2012, paez que nin vamos recuperar les 18 hores, nin los mayores de 55 van poder amenorgar l’horariu lectivu, nin les tutoríes de Primaria van ser asumíes polos de la especialidá, nin se homologarán los nuesos salarios colos del restu de CCAA… Quiciabes sía’l momentu de dexar de tar mirando dende’l balcón lo que s’axusta n’otros sitios y lo que precisa esta Conseyería sía una respuesta contundente de la Comunidá educativa.

Preséntasenos en definitiva una propuesta de plantiya que, llueñe d’apostar pola Escuela Pública, sacrificar, torgando la estabilización del personal nos centros, negando la posibilidá de desdobles y dexando, a última hora, al profesoráu en solitariu a la de caltener con gran voluntarismu la calidá que precisen y merecen los nuesos mozos.

Uviéu, 17 de xineru de 2016

Print Friendly, PDF & Email

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)