Día Internacional de Tolerancia Cero cola Mutilación Xenital Femenina 2023

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

Otru añu más, como cada 6 de febreru, volvemos reivindicar la tolerancia cero cola MXF, la conocida, desgraciadamente, Mutilación Xenital Femenina.


Tantu muyeres como neñes, en tol mundu, fueron afectaes por actitúes y práctiques frecuentes, heredaes, que formen parte de la sociedá patriarcal que predominó na nuesa sociedá. Acoso, violación, quemes de bruxes, matrimoniu infantil y forzáu, asesinatos d’honor, plancháu de senos, mutilación xenital femenina… constitúin graves violaciones a los derechos fundamentales, aquellos que, como sociedá, comprometimos a defender.


La Mutilación Xenital Femenina (MXF) ye reconocida a nivel internacional, con graves implicaciones sanitaries y psicosociales: viola los derechos de muyeres y neñes a la integridá físico y psicolóxico, afectando directamente a la so salú sexual y reproductiva, perpetuando les desigualdaes de xéneru.
En materia de datos, les neñes de 14 años y menos representen a 44 millones de toes aquelles persones que sufrieron la ablación. La mayor incidencia d’esta práctica ente les neñes d’esta edá producese en Gambia, con un 56%, en Mauritania con un 54% y n’Indonesia, onde alredor de la metá de les neñes de 11 años y menos fueron sometíes a la práctica. Los países con mayor prevalencia ente neñes y muyeres de 15 a 49 años son Somalia, con un 98%, Guinea, con un 97% y Djibouti, con un 93%. En munchos países, la mayoría de les neñes sufrieron la ablación antes de llegar al so quintu cumpleaños.


A nivel estatal, n’España hai 80.282 muyeres provenientes de países onde se practica la MXF, esto ye, 11.196 más qu’en 2016, lo que significa un incrementu del 16,2 %. Esti enclín a l’alza producióse, precisamente, dempués d’un periodu de ciertu estancamientu por cuenta de la recesión económica. Del total de muyeres, 18.836 son neñes d’ente 0 y 14 años, grupu qu’aumentó un 2,4 % mientres l’últimu quinqueniu. El motivu d’esti menor incrementu de población infantil anicia, principalmente, nel progresivu avieyamientu de la población femenina n’edá fértil (el grupu mayoritariu de muyeres atopar na franxa d’edá de 40 a 44 años). La población infantil, amás, y de resultes de los procesos de nacionalización, puede carecer un ciertu subrexistru nos datos utilizaos, ya que les neñes nacíes n’España de proxenitores procedentes d’un país onde se practica la MXF, en cuanto adquieren la nacionalidá española, yá nun pueden ser identificaes como procedentes d’un país MXF.


Si lo desees, puedes contribuyir al espardimientu y denuncia escontra la MXF compartiendo la campaña cinematográfica “Una parte de mi”, que fai un llamamientu a la esperanza al traviés de los testimonios de trés supervivientes a la mutilación xenital femenina.

Más información en:
Organización Mundial de la Salú (OMS)
International Federation of Gynecology and Obstetrics (FIGO)

Print Friendly, PDF & Email

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)