Día Internacional de l’aición pola salú de les muyeres

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

Güei, 28 de mayu, cúmplense 35 años desque se propunxera esta fecha como’l Día Internacional d’Acción pola Salú de la Muyer. Tal día como güei en 1987, con motivu del V Alcuentru Internacional sobro Salú de la Muyer realizáu en San José de Mariña Rica, la Rede de Salú de les Muyeres Llatinoamericanes y del Caribe (RSMLAC), sofitada pola la Rede Mundial de Muyeres polos Derechos Sexuales y Reproductivos, propunxo esta fecha coles mires de denunciar les males condiciones de salú de munches muyeres nel mundu y reivindicar el derechu de toes a la salú integral.

La salú ye un derechu universal reconocíu, toles persones tendríamos de tener “un estáu de completu bienestar físico, mental y social, y nun solamente l’ausencia d’afecciones o enfermedaes”, tal que establez la Organización Mundial de la Salú (OMS). Pero la realidá ye que gran parte de la población nun gocia de bona salú, cuantimás les muyeres.

A pesar de les meyores en materia d’igualdá de les últimes décades producíos gracies al emburrie de les feministes, siguen esistiendo desigualdaes ente muyeres y homes. Na ciencia médica esisten sesgos de xéneru que perpetúen estes desigualdaes en materia de salú. La investigación y la práctica médica nun tán ayenes al androcentrismo qu’invisibiliza a les muyeres en toles disciplines. Esisten sesgos de xéneru na investigación, el diagnósticu, el tratamientu de les enfermedaes, la prevención y la promoción de la salú.

Como afirma la endocrinóloga Carme Valls Llobet nel so llibru Muyeres invisibles pa la Medicina (2020), “l’ausencia d’investigación específica na salú de les muyeres fixo invisibles pa la ciencia médica los aspeutos biolóxicos, clínicos, psicolóxicos, sociales, culturales y medioambientales de les diferencies.”

Anque pueda paecer increíble, munchos estudios epidemiolóxicos y ensayos clínicos siguen realizándose namá con homes, escluyendo a les muyeres, pero les resultancies rellacionaes con problemes de salú de los homes, según la so respuesta a los fármacos, xeneralícense y danse por válidos pa les muyeres, a pesar de qu’esisten diferencies biolóxiques y sociales importantes. Como toa ciencia androcéntrica, la medicina tradicionalmente identificó lo masculino colo humano, asumiendo que los síntomes que presenten los homes son universales, de la qu’ignoró, minusvalorado, malinterpretado o patologizado munchos síntomes de les muyeres. Una vegada más les muyeres somos invisibles pa la ciencia y esta invisibilidá afecta directamente a nuesa salú.

Apocayá conocimos l’aprobación per parte del Conseyu de Ministros (y Ministres) del proyectu de reforma de la Llei Orgánica 2/2010, de 3 de marzu, de Salú Sexual y Reproductiva y d’Interrupción Voluntaria del Embaranzu, qu’ente otres cuestiones incorpora’l derechu a la salú menstrual como parte del derechu fundamental a la salú de les muyeres. Xuna de les formes nes que se va a materializar esti derechu ye’l permisu por incapacidá temporal pagáu íntegramente pol Estáu p’aquelles muyeres que tengan riegles dolioses y incapacitantes. Dende la Organización de Muyeres manifestemos el nuesu allugamientu a favor d’esta necesaria midida, pero consideramos que nun ye abonda, queden por resolver cuestiones de índole económica qu’afecten directamente a la salú integral de les muyeres, como la baxada del IVA sobro los productos d’hixene femenina y menstruales.

Print Friendly, PDF & Email

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

Llei del solo sí ye sí (comunicáu confederal)