Campaña pola consolidación del personal interino

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

La Confederación Intersindical y la Confederación de STEs-i esixen al Gobiernu soluciones inmediates pal Personal eventual ya interino nes Alministraciones Públiques

Dende la Confederación Intersindical llevamos años denunciando l’abusu de temporalidá del personal interino de les alministraciones públiques.

Les Alministraciones Públiques utilizaron la fórmula de contratar a personal interino, non pa resolver cuestiones temporales, puntuales y urxentes, como permite la normativa, sinón pa cubrir puestos y vacantes permanentes y estructurales.

La Directiva europea 1999/70/CE, nes sos claúsules 4 y 5 diz: “el personal interino foi contratáu non pa resolver cuestiones xustificaes de necesidá y urxencia, como permite la normativa, sinón pa cubrir vacantes permanentes y estructurales”. Amás, establez que, cuando se produz una situación d’abusu, la consecuencia ye que se tien qu’aplicar un mecanismu de sanción. La Directiva, d’obligáu cumplimientu polos Estaos miembru, nun foi trespuesta íntegramente al desenvolvimientu normativu internu, porque trespúsose al Estatutu de los trabayadores nel so artículu 15.5, pero non al sector públicu.

La sentencia del Tribunal de Xusticia de la Unión Europea (TJUE), de 19 de marzu de 2020, en base a la Directiva UE 1999/70, dictaminó qu’hubo abusu de temporalidá na contratación del personal eventual ya interino de toles Alministraciones Públiques.  Dicha sentencia alvierte que nin los procesos selectivos de llibre concurrencia, nin el tresformamientu del personal temporal o interino en “indefinío non fixo” son la solución, una y bones les places qu’ocupen puen ser oxetu d’amortización o incluyise nes ufiertes públiques d’empléu; nenguna d’estes midíes garantiza la proteición del personal público que sufrió abusu de la temporalidá.

Per otra parte, los procesos de estabilización resultantes de los dos Alcuerdos a nivel estatal de 2017 y 2018 (soscritos por CCOO, UGT y CISF) nun son sanción al abusu de la contratación temporal. Ye más, consolidaron los puestos de trabayu pero nona les persones que los ocupen.

Amás, nesti momentu lleváronse a cabu dos  iniciatives parlamentaries:

  • La Comisión de Función Pública del Senáu aprobó’l pasáu 14 d’ochobre una Proposición Non de Llei, con cambeos, presentada pol PAR, y encamentando al Gobiernu a entamar les acciones normatives que sían necesaries, inclusive lexislatives, pa promover una verdaderu afitamientu alministrativu del personal emplegáu públicu envernada en  fraude de llei.
  • El 30 d’ochobre presentar nel Congresu de los Diputaos una Proposición de Llei per parte del Grupu Plural, relativa al cambéu del Real Decretu Lexislativu 5/2015, de 30 d’ochobre, pol que s’aprueba’l testu refundíu de la Llei del Estatutu Básicu del Emplegáu Públicu. Esta PL propón que, per aciu el cambéu de la lexislación básica, de manera esceicional y per una sola vegada, s’estableza un turnu acutáu d’accesu (concursu oposición) pal personal temporal de llarga duración que, por falta de procesos selectivos del cuerpu y escala en qu’empresten servicios, nun tuvo la posibilidá de consolidar la so situación nos últimos diez años. Nes OPEs podrán acutase hasta un 70% de les places pa esti turnu especial.

Pa la Confederación Intersindical, la PL presentada nel congresu de los diputaos, más concreta que la moción del Senáu, xenera más incertidumes que certidumes porque nun solucionaría’l problema de tol personal contratao en fraude de llei. Cualquier procedimientu d’afitamientu tien de tener por oxetu a les persones qu’ocupen temporalmente places estructurales  y non solo la estabilización de les places o vacantes. Amás, tien de rescatase a aquelles persones que coyunturalmente perdieren la  condición de resultes de procesos reglamentarios de provisión de puestos de trabayu o polos amenorgamientos de plantiya de resultes de les polítiques de retayu de los servicios públicos llevaes a cabu nos últimos años.

Pa ello ye menesteru que les iniciatives normatives o llegales se tomen con calter d’urxencia, de forma que s’eviten los efeutos negativos que pa esti colectivu tienen les ufiertes estraordinaries d’estabilización del empléu convocaes por mor del Alcuerdu pa la Meyora del Empléu Públicu robláu pol Partíu Popular y los sindicatos CCOO, CSI-F y UGT en 2017. Porque, como dexó meridianamente claro’l TJUE, nin suponen una sanción pa les Alministraciones incumplidoras de les normes europees nin, muncho menos, constitúin un mecanismu de resarcimiento pal personal oxetu del abusu de la temporalidá.

A lo último, estremando ente les midíes que tengan de resolver el problema del altu nivel de temporalidá actual, d’aquelles que tengan una finalidá preventiva, habrán de inxertase  nel Estatutu Básicu del Emplegáu Públicu cambeos que recueyan  mecanismos efeutivos de sanción pa les Alministraciones Públiques incumplidores.

Si alleguen estes condiciones, la Confederación Intersindical va tar dispuesta a emprestar la so collaboración y sofitu; pero, si nun ye asina, nun vamos duldar en poner los medios necesarios al nuesu algame por que se cumpla la máxima de: amenorgar la temporalidá consolidando a les persones oxeto de fraude de llei ensin que naide quede tras nel camín.

Dende la Confederación Intersindical, proponemos soluciones:

•        Suspender los dos Alcuerdos de 2017 y 2018 por otru marcu regulatoriu que protexa de verdá al personal contratao en fraude de llei de toless AAPP.

•        Un desenvolvimientu llexislativu internu urxente pal sector públicu análogu a lo dispuesto nel artículu 15 del Estatutu de los trabayadores, que regula l’abusu na contratación temporal y la proteición del trabayador/a cuando esistiera tal  abusu.

•        Un verdaderu afitamientu, convirtiendo al personal temporal contratao en fraude de llei en personal funcionario por analoxía con el artículu 15 del Estatutu de los Trabayadores que rixe nel Sector Priváu, o bien per aciu d’una regulación lexislativa que regule un concursu de méritos acutáu o, también, cualesquier otra fórmula que pueda axustase pero que conduza al mesmu oxetivu: CONSOLIDAR al personal eventual ya interino qu’anguaño ta trabayando n’abusu de la contratación temporal y de tol  que quedó pel camín dempués d’años trabayando pa l’alministración.

Print Friendly, PDF & Email

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)