30M Día de les trabayadores del llar y los cuidos.

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

Fai yá 34 años que’l primer Congresu de la Confederación Llatinoamericana y del Caribe de Trabayadores del Llar proclamó’l 30 de marzu como’l “Día Internacional de el Trabayadores del Llar”. Per primer vegada, pusiéronse sobro la mesa les discriminaciones venceyaes a esti trabayu, que ye realizáu na so inmensa mayoría por muyeres. Más de trés décades dempués, continúa siendo una fecha poco conocida pa la sociedá polo xeneral y poco reconocida poles instituciones, hasta’l puntu que la ONU global entá nun lo conmemora o que nun foi hasta’l 2011 que la OIT publicó’l conveniu 189, que pretende asegurar el Trabayu Decente pa el Trabayadores/ye Doméstiques/vos”. Y afirmamos que pretende pero nun consigue, yá que nun se vio una meyora abonda la regularización de esti trabayadores.

Les trabayadores del llar y los cuidos sufren un peraltu grau de precariedá. El so nivel de contratación ye escasu, con cifres oficiales que nun amuesen la situación real; les sos condiciones llaborales son males, con horarios cambiantes, considerables cargues físiques y mentales, y con centros de trabayu que son cases particulares onde la inspección de trabayu nun puede llegar; los sos salarios son baxos, pola mor del altu grau de parcialidá y eventualidá; les sos enfermedaes profesionales nun tán reconocíes, como pasa con tantos oficios feminizadas.

Dase la circunstancia, amás, de que la inmensa mayoría son muyeres migrantes, que dexaron a les sos families a miles de kilómetros para cuidar de les nueses, y para fuxir de la probeza o de los conflictos. Como persones, como muyeres, como trabayadores esenciales, merecen una reconocencia de la sociedá que se traduza na garantía de los sos derechos llaborales. 

Dende la Organización de Muyeres de la Confederación Intersindical denunciamos la situación que viven les trabayaodores del llar nel estáu español,  que nun llevó a términu nenguna midida para dignificar y regularizar el trabayu que realicen estes muyeres.

N’esti sentíu, esiximos que se ratifique d’inmediatu el conveniu 189 de la OIT, que pidi la dignificación de el trabayadores del llar y los cuidos; que s’esanicie la enmienda 6777, que retrasa la so plena incorporación a la seguridá social al 2024; y que se derogue ensin más retrasa la llei d’extranxería, que constitúi una torga insalvable ya inxustificable para toles persones migrantes. ¡Queremos la regularización yá!

Print Friendly, PDF & Email

Esta entrada está disponible en: Castellano (Castellanu)

Non nel miu nome. Sofitamos la llucha del pueblu saharaui

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /usr/home/suatea/www/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /usr/home/suatea/www/wp-includes/functions.php on line 4757